با خوردن روزی یک قاشق عسل خام با 1 تیر 9 نشان بزنید! | عسل گراوان

سیروان فقه اسماعیلیسیروان فقه اسماعیلی
1,803 بازدید
صادرات عسل

عسل خام خصوصا در حالت طبیعی خود، فواید بسیار زیاد و شگفت انگیزی دارد. این شهد شیرین برای مدتی طولانی یعنی از پیش از آنکه شکر در قرن شانزدهم به صورت همه گیر مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان یک شیرین کننده ی طبیعی همواره با ارزش تلقی شده است. با این حال امروزه هر آمریکایی به طور متوسط در هر سال تنها یک پوند عسل مصرف می کند. این در حالی است که این افراد در هر سال بیش از 68 کیلو گرم شکر تصفیه شده و 28 کیلو شربت ذرت با فروکتوز بالا مصرف می کنند. اما یک تحقیق نشان می دهد که کاهش یا حذف شکر تصفیه شده و مصرف روزانه عسل به جای آن، می تواند فواید بسیاری برای سلامتی و تندرستی عمومی ما داشته باشد. ناگفته نماند که این موضوع فوایدی برای زیبایی فرد نیز به همراه خواهد داشت.


1 – تسکین آلرژی:


مصرف روزانه عسل خامی که به صورت محلی تهیه شده باشد، به سبب تاثیر خاصش بر تسکین آلرژی معروف است. مصرف روزانه عسل محلی به سبب اینکه دارای گرده های گل , منطقه ای خاص است ، توصیه می شود. زنبورهای عسل زمانی که از روی یک گل بر روی گل دیگر پرواز می کنند با دانه های گرده پوشیده می شوند و و زمانی که به کندو برمی گردند  این دانه ها گرده را  به عسلی که تولید می کنند منتقل می شود. سپس مصرف چنین عسل های باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود .
دکتر متیو برنکه، متخصص طب سنتی معتبر در فورت کولینز، کلرادو، می گوید: “یک نظریه ی رایج این است که عسل همچون یک واکسن طبیعی عمل می کند. “عسل خام حاوی مقادیر زیادی گرده است که در صورتی که بدن در معرض مقادیر کمی از آن ها قرار بگیرد، می تواند سبب تحریک سیستم ایمنی شود و پاسخی ایجاد کند. این پاسخ سبب تولید آنتی بادی هایی در برابر گرده می شود.” پس از اینکه بدن برای چند بار در معرض این مسئله قرار گیرد، این آنتی بادی ها در بدن شما تولید می شوند و بدن به حضور آنها عادت می کند تا اینکه هیستامین کمتری تولید خواهد شد و در نتیجه ی آن، پاسخ آلرژیک کمتری نیز رخ خواهد داد.”
مطالعه‌ی اخیر همچنین دریافته است که بیمارانی که به گرده‌ی گیاه توس آلرژی داشتند، توانستند با مصرف روزانه عسل خام در طول فصل این گیاه، 60 درصد از علائم آلرژیک خود و همچنین 70 درصد از روزهایی که در آن پاسخ های آلرژیک شدید ایجاد می کردند را کاهش دهند.


2 – افزایش انرژی :


عسل خام  همواره یک انرژی زای طبیعی نامیده شده است. میتسی دولن، متخصص تغذیه ی معتبر و ورزشی Kansas City Royals، استراتژی های خود در رابطه با مصرف روزانه عسل برای از بین بردن خمودگی و خواب آلودگی عصرگاهی را با Active.com در میان می گذارد.
دولن در این رابطه تاکید می کند: “عسل از ترکیبات کربوهیدرات خاصی از قند های طبیعی تشکیل شده است و مقادیری از آنتی اکسیدان، آنزیم، مواد معدنی، ویتامین و آمینواسیدها را نیز دارا می باشد که مصرف روزانه این ترکیبات آن را به یک میان وعده ی مغذی و سرشار از انرژی که برای عصر مناسب است تبدیل کرده اند. در واقع به همین جهت است که متخصصان تغذیه ی ورزشی برای سال ها است که به ورزشکاران توصیه کرده اند تا از مصرف روزانه عسل در وعده ی غذایی یا میان وعده ی پیش از تمرین استفاده کنند.”
به توصیه‌ی وی یک راه ساده برای مصرف روزانه عسل، مخلوط کردن یک قاشق چایخوری از آن با لیوان آب ( 250 سی سی) است. بدین ترتیب یک نوشیدنی انرژی زای به صرفه خواهید داشت که به راحتی قابل تهیه است.


3 – حفاظت از مغز :


خصوصا زنان ممکن است گاهی در طول دوره ی پس از یائسگی با کاهش هورمون های مغزی مواجه شوند. اما از آنجایی که عسل خام طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند از آسیب های سلولی و از نابودی آنها در مغز جلوگیری کند. یک مطالعه که در سال 2011 در Menopause منتشر شد، بیان داشت که تنها یک قاشق از مصرف روزانه عسل مالزیایی در هر روز می تواند حافظه‌ی زنان را در دوره‌ی پس از یائسگی ارتقا ببخشد. زنانی که در این مطالعه به مدت 4 ماه روزانه 20 گرم عسل مصرف کردند از حافظه ی کوتاه مدت بهتری نسبت به زنانی که قرص هورمونی مصرف می کردند برخوردار بودند.
مطالعه ی دیگری که در دانشگاه Babylon و کالج پزشکی آن در عراق انجام شد، نشان داد که آنتی اکسیدان های قوی عسل و ترکیبات درمانی آن قادر بودند تا از زوال عقلی و جنون جلوگیری کنند و همچنین سبب ارتقای سیستم کولینرژیک و سیستم گردش خون مغزی شوند.

 

عسل خام


4 – درمان زخم و سوختگی :


از آنجایی که عسل خام دارای خواص آنتی باکتریال طبیعی است می تواند به عنوان درمانی برای زخم ها و سوختگی ها نیز به کار رود. در واقع این کاربرد عسل به هزاران سال پیش باز می گردد. این خواص عسل سبب می شود تا برای مدتی طولانی دوام داشته باشد این دوام به قدری است که عسل در مقابر باستانی مصری بدون هیچ پوششی بدون اینکه دچار فساد شود نگهداری می شد. عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی به صورت داخلی و خارجی عمل می کند.
مطالعه ای که در British Journal of Surgery منتشر شد، نشان داد که زمانی که عسل به صورت موضعی مصرف شد سبب شد تا تمامی بیمارانی که از جراحت ها و زخم پا رنج می بردند به جز یک نفر، با بهبود چشمگیری مواجه شوند. محققان بیان داشتند که 59 نفر از بیمارانی که دارای جراحت یا زخم بودند به درمان های سنتی جواب نداده بودند و با عسل تصفیه نشده مورد درمان قرار گرفتند. سپس 58 نفر از آن ها فرآیند شفای باورنکردنی را تجربه کردند.


 5- درمان سرفه :


عسل خام  اغلب به عنوان یک درمان همه کاره برای سرماخوردگی و سرفه شناخته می شود و علم نیز از این حقیقت که اکثر ما از پیش بدان واقف هستیم، پشتیبانی می کند. اگر با سرفه ی مداوم دست و پنجه نرم می کنید و سرفه رهایتان نمی کند، محققان بیان می دارند که می توانید تنها با دو قاشق چایخوری عسل آن را درمان کنید. مطالعه ای که در سال 2012 در مجله ی Pediatrics منتشر شد نشان داد زمانی که کودکان یک تا پنج سال به دنبال سرماخوردگی از سرفه‌ی شبانه رنج می بردند، مصرف روزانه عسل به اندازه دو قاشق چایخوری پیش از رفتن به رختخواب به آنها داده شد و بدین ترتیب از تعداد سرفه های آن ها کاسته شد.
متخصصان بر این باورند که حالت پایدار چسبناک عسل باعث پوشیده شدن گلو می شود و همچنین به همراه طعم شیرین آن سبب می شود تا پایانه های اعصابی که می توانند از سرفه های سخت جلوگیری کنند تحریک شود. در واقع متخصصان می گویند این کار بسیار موثر است و عسل همچون دکسترومتورفان که یک جز رایج برای قطع سرفه به حساب می آید عمل می کند.
شما می توانید با استفاده از 1.4 فنجان ریشه ی تازه ی زنجبیل، 1.4 فنجان ریشه ی مارشملو و یک قاشق چایخوری دارچین و یک پیمانه آب تصفیه شده به یک قابلمه و به جوش آوردن این ترکیب، شربت سرفه ی طبیعی خود را تهیه کنید. زمانی که این مخلوط به جوش آمد دما را کاهش دهید و بگذارید به جوشیدن خود ادامه دهد تا حجم مخلوط حدودا نصف شود. مخلوط را از یک صافی توری نرم یا پارچه ی درشت باف مخصوص تهیه ی پنیر رد کنید تا گیاهان موجود در آن جدا شوند. زمانی که مایع مورد نظر از جوشیدن باز ایستاد اما هنوز گرم دمای (زیر 45 )درجه بود، یک فنجان عسل خام و یک قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید و آن را در ظرفی دربسته ریخته در یخچال نگهداری کنید.


6 – نابودی اثرات مخرب الکل:


شگفت انگیز است که گفته شده این شهد شیرین طبیعی حتی می تواند مستی را نیز از بین ببرد. دانشمندان بیان داشته اند که عسل توانایی این را دارد که تمام مقادیر الکلی که مصرف شده است را از بین ببرد و پس از مصرف الکل به رفع سرگیجه‌ی حاصل از آن در صبح روز بعد کمک می کند.
عسل به لطف خواص قوی آنتی اکسیدان خود می تواند سمومی که از طریق نوشیدن الکل در بدن تولید شده است را خنثی کند. جان امسلی، متخصص شیمی و نویسنده ی انگلیسی Popular Science، می گوید که این فروکتوز طبیعی موجود در عسل است که به بدن کمک می کند تا الکل را سریع تر از طریق متابولیزم دگرگون کند. وی می گوید: “فروکتوز موجود در عسل جزئی ضروری است که به بدن کمک می کند تا سریع تر الکل را به محصولات بی ضرر بشکند.” باور بر این است که بدن فروکتوز موجود در عسل را مصرف کند و سبب شود تا استالدئیدی که به هنگام متابولیسم الکل در بدن بوجود می آید به استیک اسید تبدیل شود. استیک اسید ماده ای است که به صورت طبیعی در بدن سوخته می شود.
دکتر مرل دایمند، پزشک، مدیر و رئیس کل بخش مدیریت Chicago’s Diamond Headache Clinic، می گوید که مصرف عسل پیش از نوشیدن الکل می تواند به سادگی سبب شود تا از سردردی که در پی آن می آید در امان بمانید. بدین صورت که فروکتوز عسل با متابولیسم الکل مقابله می کند.
وی توصیه می کند: “استفاده از عسل به همراه شیرینی یا به همراه نان تست، پیش یا پس از نوشیدن الکل می تواند از مستی جلوگیری کند. عسل بر خلاف برخی دیگر از منابع قندی، حاوی فروکتوز است که در برابر متابولیسم الکل مقابله می کند. این مقاومت از تغییرات سریع در سطوح الکل که سبب سردرد شدید در روز بعد از مصرف الکل می شوند، جلوگیری می کند.

5 – خواب بهتر در طول شب :

عسل خام همچنین می تواند به خواب بهتر در طول شب کمک کند.عسل  باعث افزایش انسولین و تحریک سرتونین می شود که این هورمون سبب بهبود خلق و خوی فرد می شود. طبق گفته‌ی یک متخصص تغذیه‌ی رسمی ، بدن سرتونین را به ملاتونین تبدیل می کند که ماده ای شیمیایی مرکبی است که مسئول کیفیت و طول خواب می باشد.
همچنین عسل می تواند به خوابیدن کمک کند چرا که دارای تریپتوفان است که آمینو اسیدی معروفی است (که در بوقلمون وجود دارد. زمانی که یک فرد پس یک شام عالی به سبب مصرف بوقلمون در یک وعده ی غذایی احساس خواب آلودگی می کند به همین جهت است. )افزایش انسولین  به سبب مصرف عسل ایجاد می شود باعث می شود تا تریپتوفان موجود در عسل وارد مغز شود و در آنجا به سرتونین و سپس به ملاتونین تبدیل شود . باعث بهبود کیفیت خواب شبانه میشود .

عسل خام


6 – پاکسازی صورت :

استفاده از عسل خام و خالص بر روی پوست صورت می تواند در زمان شست و شو به پاکسازی صورت کمک کند. عسل به سبب آنکه کنه را از بین می برد و بسیاری از مشکلات پوستی را بهبود می بخشد معروف است. برای شست و شوی صورت خود عسل را با آب رقیق کنید و برای از بین بردن آکنه های سمج بر روی هر کدام از جوش های خود عسل بمالید. پس از آن یک تکه چسب زخم روی هر کدام از آنها قرار دهید و بگذارید تا 30 دقیقه بماند و بعد آن را بردارید و پوست را آبکشی کنید.

 


9 – درمان پوست و شوره ی سر :

اگر دارای شوره و سایر مشکلات مربوط به پوست سر همچون درماتیت سبوره ای هستید، عسل می تواند حداقل سبب بهبود موقتی این مشکلات شود. مطالعه‌ای که در Journal of Medical Research منتشر شد، نشان داد که اعمال عسلی که با 10 درصد آب گرم رقیق شده است در ناحیه ی مورد نظر و باقی گذاشتن آن به مدت 3 ساعت در سر به جهت نفوذ به سر و سپس آب کشیدن پوست سبب بهبود خارش مداوم می شود و در این موضوع در طول یک هفته پوست سر را بهبود می بخشد. همچنین نشان داده شد که ریزش موی برخی از بیماران نیز بهبود یافته است.
متخصصان می گویند تمام این ها به لطف خواص آنتی باکتریال و ضدقارچی عسل است چرا که مشکلاتی همچون شوره معمولا نتیجه ی رشد بیش از حد قارچ ها هستند.

 

عسل خام خواص دارویی بی نظیری دارد که در این مقاله به صورت علمی 9 عدد از ان ها معرفی کردیم فقط با مصرف عسل خام است شما می توانید از خواص دارویی و شفا بخش عسل استفاده کنید  باقی عسل های بسته بندی شده کارخانه ای صرفا یک مایع شیرین جوشیده است اکثرا هم مشکل انزیمی دارند و هیچ خاصیت داروی و شفا بخشی بالا را ندارند

عسل خام

عسل خام طبیعی را از کجا پیدا کنیم :

عسل گراوان به عنوان یک زنبوردار مطمن از سال 90 به منظور تولید عسل های ارگانیک و خام شروع به فعالیت کرد بر اساس حساس ترین فاکتور های علمی و تولیدی و بسته بندی بهترین عسل ها ی خام با خاصیت داروی بالا  را خدمت مشتریان تولید و ارسال می کند.رسالت گراوان رضایت مشتری بر اساس بهترین کیفیت عسل سنجیده می شود 

ضمانت : عسل خام گراوان با تضمین کامل اصالت به مشتریان عرضه می شود و در صورتی که عسل گراوان , تقلبی بود . 2 برابر هزینه عسلتان را پس بگیرید این تضمین ما جهت اطمینان قلبی به شما عزیزان  است تا بتوانید با دلی مطمن از ما خرید کنید.

خرید عسل خام

گراوان , مطمن 

مهندس اسماعیلی 

دسته بندی آموزشی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

22+ محصولات
+2658 سفارشات تکمیل شده
+3000 کاربران
85+ مطالب وبلاگ

مجوزهای فروشگاه

عضویت در خبرنامه

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت