١۵ ویژگی شگفت انگیز و اثبات شده ی ژل رویال که نمی دانید؟ / گراوان

سیروان فقه اسماعیلیسیروان فقه اسماعیلی
2,635 بازدید
ژل رویال

قدمت استفاده از ژل رویال به عنوان یک دارو و مکمل غذایی به زمان ارسطو و زمان مصر باستان باز می گردد. خوردن ژل رویال و یا مالیدن آن روی پوست می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، علائم قاعدگی را کاهش دهد، به درمان دیابت کمک کند و باعث بهبود عوارض جانبی شیمی درمانی شود. مقاله زیر را بخوانید تا اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال یا شاه انگبین ماده ای است شیری ویا زرد رنگ است  که توسط زنبورهای عسل تولید و ترشح می شود. زنبورها این ماده را برای رشد فرزندانشان به آن ها می دهند. زنبورهای کارگر ژل رویال را به همه لارو ها می دهند تا از آن تغذیه کنند. این کار نشانه ای برای یک لارو است تا آن لارو بفهمد زمان آن رسیده است که با مصرف این ماده بلوغش شروع شود و به یک زنبور ملکه تبدیل شود. زنبورداران می توانند ژل رویال را همچون عسل از کندوهایی که زنبورهای ملکه در آن رشد می یابند، برداشت کنند.

یونانیان باستان اولین افرادی بودند که ژله رویال را به عنوان بخشی از شهد خدایانشان در نظر گرفتند و ارسطو بنظرش آنقدر این ماده ارزشمند و مهم بود که آن را هر روز به عنوان صبحانه به شاگردانش می داد. ژل رویال در میان دیگر ملت ها با فرهنگ های دیگر نیز مورد استفاده بود. ملت های باستان بر این عقیده بودند که ژل رویال راز زیبایی کلئوپاترا، غذای فرعون ها، کلید رسیدن به عمری طولانی و دارویی قوی بوده است. و امروزه نیز کالایی تجاری در زمینه زیبایی و رژیم غذایی محسوب می شود.

ژل رویال

ژل رویال

ترکیبات :

ژل رویال یک ژله اسیدی است که ترکیبی از مواد زیر است:
آب (60%-70%)
انواع قند ها (7.5%-23%)
لیپید ها (3%-8%)
پروتئین ها (9%-18%)
میزان کمی از ویتامین ها، انواع نمک ها و املاح معدنی و هورمون ها.

ترکیب دقیق ژل رویال بسته به موقعیت جغرافیایی، فصل و نوع گل های منطقه متفاوت است. مقدار کمی از دانه های گرده گیاهان اطراف درون ژل رویال به دام می افتند که به عنوان منشاء پروتئین های گیاهی شناخته می شوند.
فعال ترین جز یافت شده در شاه انگبین رویالیزین نام دارد که نوعی اسید چرب با خاصیت آنتی باکتریال بسیار زیاد است. ماده ای به نام ژلینز (Jelleines) نیز که نوعی از پپتید هاست در ژل رویال پیدا شده است که دارای خواص آنتی باکتریال بی نظیری است.
ژل رویال حاوی 185 ماده که از نظر زیستی فعال هستند می باشد. هورمون هایی مانند تستوسترون، پروژسترون، پرولاکتین و استرادیول در این ماده یافت شده اند. ژل رویال همچنین می تواند دارای فلاونوئید ها (مواد شیمیایی که به طور خاص درون گیاهان وجود دارند) باشد که وجود این نوع مواد می تواند علت برخی از مزیت های این ماده برای سلامتی، باشد.

این ماده چه کار می کند:

اگرچه این ماده ترکیب شیمیایی مختلف و متفاوتی دارد، اما بیشتر مواقع این ماده:

با میکروب ها مبارزه می کند و التهابات را کاهش می دهد، اغلب با استفاده از رویالیزین(10H2DA).
مبارزه با باکتری ها با استفاده از ژلینز.
افزایش قدرت دفاع نوع آنتی اکسیدانی از طریق فلاونوئید ها.

ژل رویال یا عسل :

عسل و ژل رویال هر دو از تولیدات زنبور عسل می باشند و تاثیرات مشابه زیادی بر روی سلامتی دارند. وجود فلاونوئید در هر دوی این مواد باعث به وجود آمدن خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچی، ضد التهابی و خاصیت بهبود بخشی زخم ها در آن ها شده است.
با این حال عسل حاوی قند بیشتری نسبت به ژل رویال است. عسل همچنین دارای اسید های آلی یا ارگانیک و آنتی اکسیدان هایی است که در ژل رویال وجود ندارد. هرچند که ترکیبات یافت و مطالعه شده در ژل رویال در عسل پیدا نشده اند اما مصرف این ماده ممکن است کارهای مفید بیشتری انجام دهد.

ژل رویال

طعم ژل رویال چگونه است؟

ژل رویال ماده ای با رنگ سفید مایل به زرد، خامه ای و دارای بو و مزه قوی است. طعم این ماده معمولا تند، اسیدی و کمی تلخ و شیرین است. وقتی به تنهایی خورده می شود مزه آن اصلا مانند مزه عسل نیست اما یک طعم دارو مانند خاصی دارد. اغلب مردم برای آنکه بتوانند طعم واقعی آن را بچشند خودش را بدون استفاده از کپسول ها یا مخلوط کردن با عسل، می خورند.
انواع ژل رویال با توجه به گرده گل های محلی مورد استفاده زنبور ها دارای ظاهر متفاوتی  هستند. گاهی  ژل رویال بخاطر وجود ذرات حل نشده در آن، دانه دار و یا به حالت دانه دانه است.

 

مزایای ژل رویال برای سلامتی:

1- افزایش بهداشت جنسی :

در یک مطالعه صورت گرفته بر روی انسان ها، مصرف روزانه 3 گرم مکمل ژل رویال باعث افزایش سطح تستوسترون در 31 داوطلب شد. همچنین افرادی که ژل رویال را مصرف کردند سطح قند خون بهتری داشتند، مقدار گلبول های قرمز خونشان افزایش یافت و در کل باعث تقویت سلامت روانشان شد. ژل رویال همچنین می تواند به سلامت جنسی زنان نیز کمک کند. در 55 نفر از زنانی که 1 گرم مکمل ژل رویال به صورت روزانه به مدت 2 ماه مصرف می کردند، علائم سندروم پیش از قاعدگی به صورت موثری کاهش یافت. در یک تحقیق دیگر که بر روی 90 زن یائسه شده صورت گرفت، مصرف کرم واژینال 15% ژل رویال بعد از 3 ماه باعث بهبود کیفیت زندگی، عملکرد جنسی و عملکرد ادراری در این افراد شد. مطالعه ی انجام شده بر روی همسترها نیز نشان داد که همسترهای مذکری که در رژیم غذاییشان ژل رویال وجود داشته است، دارای سطح تستوسترون بالاتری بودند و اسپرم بیش تری تولید کردند.به طور مشابه مطالعه بر روی خرگوش های مذکری که نابارور بوده اند نشان داد که با خوردن ژل رویال تولید اسپرم و تستوسترون در آن ها افزایش یافت و سلامت و تحرک آن ها بیش تر شد. همچنین مصرف ژل رویال باعث بالا رفتن کیفیت تخمدان ها در موش های ماده پیر شد. ژل رویال با ایجاد تعادل دوباره در هورمون ها باعث بهبود کیفیت و تعداد سلول های تخمدان شده است و سطح عملکرد آن ها را افزایش داده است.

ژل رویال

2 – کمک به درمان دیابت :

ژل رویال از گذشته و به صورت سنتی بخاطر اثرات انسولین مانندی که دارد مورد استفاده بوده است. انسولین بعد از وعده های غذایی میزان گلوکز خون را کاهش می دهد و اغلب بیماران مبتلا به دیابت به آن نیاز دارند.
در یک پژوهش صورت گرفته، ژل رویال باعث کاهش سطح گلوکز در 22 نفر از داوطلبان شرکت کرده در تست تحمل گلوکز خوراکی، که شامل خوردن یک محلول تهیه شده از 75گرم شکر می شود، شد.
در یک مطالعه دیگر بر روی 46 بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم، مصرف 1 گرم از ژل رویال در بدن ها اثرات آنتی اکسیدانی داشت و مقاومت به انسولین را بهبود بخشید.
همچنین مکمل های تهیه شده از ژل رویال می تواند به کنترل وزن در افراد دیابتی کمک کند. در یک آزمایش، مصرف روزانه ی 1 گرم از مکمل ژل رویال در طول دو ماه به 25 نفر از زنان مبتلا به دیابت نوع دوم کمک کرد تا به طور میانگین حدود 500 گرم از وزن خود را کم کنند. همچنین در این آزمایش مکمل ژل رویال باعث کاهش میزان کالری و کربوهیدرات مصرفی روزانه افراد شد.
همچنین این مکمل ها توانستند میزان قند خون را در موش ها کاهش دهند. موش هایی که ژل رویال مصرف کردند کمتر در خطر ابتلا به قند خون بالا بودند.

 

3 – کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی:

بیماران شیمی درمانی ممکن است به درد و سوزش و زخم هایی در دهانشان ( به نام موکوزیت دهانی)، به عنوان عارضه جانبی درمان سرطان و دستگاه ایمنی تضعیف شده، مبتلا شوند. در مطالعه انجام شده بر روی 103 بیمار مبتلا به سرطان، مصرف روزانه یک گرم از مکمل های ژل رویال باعث کاهش درد و سوزش دهانی شده است و مدت زمان بهبودی این زخم ها را کاهش داده است. ژل رویال ابتدا مدت زمانی درون دهان قرار داده شده است و سپس توسط بیماران بلعیده شده است. هم چینن باعث کاهش اثرات منفی شیمی درمانی میشود و درد و زمان درد بیماران را کاهش میدهد.

ژل رویال

4 – کمک به بهبود بخشیدن سلامت روان :

در یک مطالعه، 31 نفر به مدت 6 ماه روزانه 3 گرم ژل رویال می خوردند. در پایان، افرادی که مکمل ژل رویال را مصرف می کرده اند، نمره ی بالاتری در ارزیابی نهایی سطح سلامت فکری شان گرفتند.

5 – افزایش تعداد گلبول های قرمز:

ژل رویال می تواند تعداد گلبول های قرمز را در خون افزایش دهد و باعث کاهش کم خونی شود. در پژوهش صورت گرفته در طول 6 ماه، 31 داوطلبی که روزانه 3 گرم مکمل ژل رویال را مصرف کردند گلبول های قرمز بیش تری در خونشان وجود داشت. همچنین ژل رویال سطح تستوسترون را در بدن افزایش می دهد که به دنبال آن تعداد گلبول های قرمز تولید شده در بدن زیاد می شود.

6 – کاهش کلسترول:

مکمل های ژل رویال می تواند باعث افزایش سوخت و ساز چربی در بدن شود. در آزمایشی، 7 نفر از داوطلبان هر روز 6 گرم از این ماده را مصرف کردند. بعد از 4 هفته این افراد سطح کلسترول LDL یا همان چربی مضر در بدنشان پایین تر بود و در کل کلسترول خونشان کم تر بود.

7 – کمک به کاهش آلرژی و تسلط سلول Th1 بر بدن :

در پژوهش انجام گرفته بر روی موش ها، ترکیبات فعال در ژل رویال (مانند MRJP3) باعث کاهش واکنش های آلرژیک و حساسیتی شد.
ژل رویال می تواند با متعادل کردن سطح سلول های ایمنی خاصی مانند Th1 و یا Th2 و بهبود بخشیدن پاسخ های آن ها بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار باشد. در تحقیقی دیگر بر روی موش ها، مکمل ژل رویال باعث انتقال پاسخ ایمنی نسبت به آلرژن ، از سلول Th2 به Th1 شد و سطح آلرژن را در خون کاهش داد و حساسیت پوستی را بهبود بخشید.
ژل رویال می تواند به بهبود یافتن حساسیت های غذایی نیز کمک کند. در مطالعه ی صورت گرفته بر روی موش ها، مکمل ژل رویال باعث کاهش یافتن واکنش های آلرژیک ( مانند علائم حساسیتی در خون و روده) و خطر شوک آنافیلاکتیک در نوعی از حساسیت به شیر گاو شد.
به نظر می آید که وجود رویالیزین در ژل رویال علت مزیت های این ماده برای دستگاه ایمنی بدن است.

8 – کمک به بهبود یافتن زخم ها :

تحقیقات نشان داده اند که ژل به بهبود یافتن زخم ها کمک می کند. پژوهش انجام شده بر روی سلول ها نشان می دهد که ژل رویال پوست و سلول های آن را از خطرات اشعه فرابنفش محافظت می کند.
همچنین ژل باعث افزایش سطح  کلاژن شده و از پوست در برابر انواع صدمات و از انسان در برابر ابتلا به ایدز در اثر جراحات حفاظت می کند
فیبروبلاست ها نوعی از سلول ها هستند که نقش مهمی در بهبودی زخم ها دارند. در یک مطالعه سلولی صورت گرفته بر روی زخم های پوست انسان .  ژل تحرک فیبروبلاست ها را افزایش داد و به بهبودی یافتن هر چه بهتر زخم کمک نمود.
با همه این تفاسیر ممکن است اثرات بهبودبخش ژل  محدود باشند. برای مثال در یک مطالعه تصادفی کنترل شده، بیماران دیابتی، شامل 6 زن و 19 مرد، که مبتلا به زخم پای دیابتی بودند بعد از مصرف کرم پنج درصد موضعی ژل رویال، هیچ نتیجه ی مثبتی مشاهد نشد.

ژل رویال

9 – تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت ها :

همانند عسل، ژله رویال نیز تاثیرات مثبتی بر روی سیستم ایمنی می گذارد. مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان داد که موش هایی که به آن ها مکمل ژله رویال داده شد سطح پروتئین پادتن در بدن آن ها بالاتر رفت و سرعت رشد سلول های سیستم ایمنی بیش تر شد.
از ژله رویال در گذشته برای مبارزه با عفونت ها استفاده می شد. در یک آزمایش رویالیزین موجود در ژله رویال توانست در محیط و شرایط آزمایشگاهی بیش از 18 نوع مختلف از باکتری ها را نابود کند. در یک تحقیق دیگر در شرایط آزمایشگاهی، رویالیزین در نابود کردن برخی از انواع قارچ ها نیز مؤثر بود.
در یک پژوهش صورت گرفته دیگر، ژلینز نیز توانست در شرایط آزمایشگاهی برخی از باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد. رویالیزین و ژلینز هر دو می توانند برای از بین بردن عفونت ها و یا به عنوان افزودنی غذایی طبیعی، بخصوص بخاطر افزایش یافتن باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها، استفاده شوند.

10 – ژل رویال و درمان الزایمر :

شاه انگبین می تواند از مغز در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند. در موش هایی با بیماری آلزایمر مکمل تهیه شده از این ماده توانست حافظه مکانی، یادگیری و در کل عملکردهای مغز را بهبود ببخشد. موشهایی که ژله رویال را مصرف کرده بودند، با وجود اختلال های ذهنی، توانایی بهتری در حرکت کردن در مازها و به یاد سپردن مسیر ها نسبت به موش هایی که از این ماده مصرف نکرده بودند، داشتند.

 

11 – افزایش کلاژن برای پوست و سلامت مو:

ژله رویال حاوی اسید های چرب اشباع نشده است که برای افزایش و تقویت تولید کلاژن مفید است. کلاژن فراوان ترین پروتئین ساختاری در بافت های جانوری است که وجود آن برای رشد سالم مو ها، کیفیت پوست و مفاصل ضروری است. این اسیدهای چرب اشباع نشده می توانند تولید کلاژن را افزایش دهند و از تجزیه شدن کلاژن ها جلوگیری کنند. در یک پژوهش، موش هایی که به آن ها مکمل غذایی، حاوی 1% ژل رویال، داده شده بود کلاژن بیش تری در بدنشان تولید شد.

12 – افزایش طول عمر :

در میان زنبور ها، ژله رویال است که می تواند  یک لارو را از یک زنبور کارگر با عمر کوتاه (21 روز ) به ملکه ای با طول عمر بلند(7 سال ) تغییر دهد و همچنین در یک آزمایش جانوری، شاه انگبین توانست طول عمر کرم های گرد ( همان کرم های الگانس) را افزایش دهد. این بدان معنا است که این ماده می تواند طول عمر انسان ها را نیز افزایش دهد .

کرم الگانس چیست:

سیستم عصبی یک کرم الگانس تشکیل شده از۳۰۲ نورون است و درازای آن تقریباً یک میلی‌متر می‌باشد، از این روی، این کرم یکی از بهترین گزینه‌ها برای مطالعه ژنتیک می‌باشد.از آنجائی که 40% از ژنوم این انگل مشابه ژنوم انسان می با شد ، بنابراین این موجود تقریبا” پرسلولی می تواند یک مدل مناسب برای تحقیقات انسان بخصوص در مورد بیماریهای انسانی باشد

 

13 – از مفاصل محافظت میکند :

روماتیسم مفصلی نوعی بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت های خود، بخصوص آستر مفاصل، حمله می کند. مطالعات انجام شده بر روی سلول ها نشان می دهد که رویالیزین موجود در ژل رویال توانایی کاهش التهابات و صدمات موجود در بافت مفاصل ناسالم و مبتلا به روماتیسم را دارد.

14 – محافظت از کبد :

ژل رویال توانست از کبد موش ها در برابر آسیب ها محافظت کند و به بهبود صدمات وارد شده به کبد آنها کمک کند. مصرف مکمل های ژل رویال می تواند کمبود آهن در خون را که علت بیماری کم خونی است جبران کند، تعداد گلبول های سفید را به مقداری که باید باشد برساند، تعداد پلاکت ها را افزایش دهد و میزان آنزیم های کبدی را کاهش دهد.

15 –  می تواند با تومور ها مبارزه کند :

طبق تحقیقات انجام شده بر روی سرطان سینه و سلول های سرطانی آن، ژل رویال توانست با یک نوع رایج از استروژن های محیطی و بیسفنول A  مبارزه کند و از رسیدن آن به سلول های سرطانی جلوگیری کند. بیسفنول A ماده است که در ساخت پلاستیک ها به کار می رود و می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را در انسان ها افزایش دهد. از آنجا که ژل رویال می تواند با اثرات مواد سرطان زا مانند بیسفنول A مقابله کند قابلیت مبارزه با سرطان را دارد.

ژل رویال

بیسفنول A چیست :

31 ژانویه 2009 مطلب تازه ای در سایتهای خبری منتشر شد که نگران کننده بود. دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه روچستر و دانشگاه کلمبیا بر اساس داده های بدست آمده از سلامت ملی و نظر سنجی و ارزشیابی تغذیه ای که بر روی جمعیت زیادی از مردم آمریکا انجام شد اعلام کردند ماده «بیسفنول آ»، ماده‌ای که بواسطه مصرف مواد غذایی در ظروف پلاستیکی وارد بدن می‌شود، بیش از آنچه تصور می شود در بدن باقی می ماند.

تاکنون تصور بر این بود که این ماده که منبع اصلی مواجهه با آن از طریق غذا و نوشیدنی است به سرعت و بطور کامل از بدن دفع می شود. در این بررسی دانشمندان متوجه شدند ممکن است بیسفنول آ از منابع غیر خوراکی هم وارد بدن شده و در بافتها و چربی بدن تجمع پیدا کند.

در سیلنتهای پر کننده دندان نیز بیسفنول آ وجود دارد، اما بررسی ها نشان داده اوج ورود این ماده به بدن تا یک ساعت بعد از پر کردن دندان است و از آن به بعد میزان مواجهه بدن با آن در حد منابع خوراکی نیست

 این ماده باعث افزایش تکامل غدد پستان شده و در نتیجه افزایش بافت پستان یک عامل خطر ابتلا به سرطان است.

  عوارض جانبی و اقدامات پیش از مصرف :

مصرف مکمل های ژل رویال در برخی موارد می تواند منجر به واکنش های آلرژیک، تحریکات پوستی در برخی افراد و وخیم شدن علائم آسم در مبتلایان به این بیماری شود. بزرگترین خطر مصرف ژل رویال واکنش های آلرژیک (مانند شوک حساسیتی، بی حسی و سوزن سوزن شدن پوست (خواب رفتگی)، سرگیجه، کهیر و دیگر واکنش های حساسیتی) می باشد.
افرادی که مبتلا به آلرژی نسبت به زنبور ها و تولیدات آنها می باشند باید از مصرف ژل رویال پرهیز کنند. همچنین افراد مبتلا به آسم به علت داشتن سیستم ایمنی بیش فعال، با مصرف این ماده خود را در معرض خطر واکنش های آلرژیک قرار می دهند و ممکن است نفس کشیدن برای آن ها تا حد زیادی سخت شود.
زیاده روی در مصرف ژل رویال خطرات دیگری مانند نفخ و درد شکمی، حالت تهوع، شکم روانی و اسهال و تحریکات و سوزش پوستی به همراه دارد.

 مصرف ژل رویال در زنان باردار و کودکان :

به طور کلی مصرف ژل رویال، به علت صورت نگرفتن تحقیقات کافی در زمینه اثرات آن بر جنین، شیر مادر و کودکان خردسال، به زنان باردار و کودکان توصیه نمی شود.

تداخل دارویی :

مصرف ژل رویال می تواند با مصرف وارفارین، یک نوع رقیق کننده خون، تداخل داشته باشد. یک مرد 87 ساله که از وارفارین استفاده می کرد بعد از مصرف مکمل خالص ژل رویال به علت وجود داشتن خون در ادرارش به بیمارستان مراجعه کرد. احتمال دارد که ژل رویال به طور خطرناکی سطح وارفارین در خون این مرد را بالا برده باشد که باعث خونریزی داخلی شده است.

منابع طبیعی و مکمل های آن :

ژل رویال به عنوان یک ماده طبیعی مراقبت از پوست بکار می رود. می توان شکل خام این ماده و یا مخلوط آن با عسل، مواد مغذی و برگ گیاهان معطر را به پوست مالید. ژل رویال را می توان به صورت کرم، پماد، سرم و یا به شکل خام تهیه و استفاده کرد.
همچین ژل رویال خالص به صورت های زیر نیز موجود است:
پودر
عصاره مایع
تنتور
کپسول
دوز مصرفی
شاه انگبین معمولا به صورت کپسول به مصرف می رسد. در مطالعات بالینی معمولا از 100 تا 1000 میلی گرم از مکمل این ماده به صورت روزانه استفاده می شود.

 

ژل رویال

ترکیب ژل رویال با دیگر ترکیبات:

 

1 – جینسنگ شاه انگبین :

این ترکیب از مخلوط کردن ژله رویال یا همان شاه انگبین و گیاه جینسنگ به دست می آید. جینسنگ نوعی نوتروپیک است و می تواند استقامت بدن را افزایش دهد. با ترکیب کردن ژل رویال و جینسنگ مزایای استفاده از آن ها بیش تر می شود. یک تحقیق انجام شده بر روی 66 انسان نشان داد که مصرف روزانه مکمل تهیه شده از 750 میلی گرم ژل رویال و 150 میلی گرم جینسنگ می تواند از افول ذهنی و پیر شدن مغز و ابتلا به آلزایمر جلوگیر کند.

ژل رویال و گرده گل:

گرده گل زنبورعسل , محصول دیگری است که توسط زنبورعسل تولید می شود و می توان آن را با عسل و ژل رویال ترکیب کرد. گرده زنبور می تواند آلرژی و حساسیت را در افراد کاهش دهد و تعداد سلول های Th1 را به تعادل برساند. این ماده پاسخ های آلرژیک و التهابات را در موش ها کاهش داد. از آنجا که ژل رویال نیز خاصیت ضد حساسیتی دارد مصرف ترکیب حاصل از این دو ماده می تواند اثر ضد حساسیتی بیش تر و قوی تر داشته باشد.

ژل رویال

ژل رویال و بره موم :

بره موم یا چسب زنبور، ماده ای چسبناک است که زنبورها از آن به عنوان موم برای ساخت و تعمیر کندوهایشان استفاده می کنند. همچون شاه انگبین، بره موم نیز برای تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود. بره موم شامل موم، گرده، رزین، روغن های اساسی، املاح و مواد معدنی و ویتامین B می باشد. این ماده مزیت های گوناگونی وقدرتمند ی برای سلامتی دارد. مبارزه با سرطان،مبارزه با میکروب ها، تقویت سیستم ایمنی و افزایش بهداشت دهان چندتا از مزیت های این ماده برای سلامتی افراد است.
ترکیب بره موم و ژل معمولا به شکل قرص به کار می رود. این ترکیب برای مبارزه و نابود کردن عفونت ها بسیار کاربردی است.

 

تجربه افراد :

افرادی که از ژله رویال استفاده کرده اند از قوی شدن پاسخ های ایمنی بدنشان، مانند کاهش تعداد بارهایی که دچار سرماخوردگی شدند و راحت شدن رفع مشکلات سینوس،و.. گزارش کردند . خانمی که در طول شیمی درمانی از ژله رویال استفاده می کرد شاهد بهتر شدن نتایج مربوط به پنل خونش شد. خانم های دیگر برای به تعادل رساندن باروری و متعادل شدن چرخه قاعدگی در خودشان از ژل رویال استفاده می کردند.
افرادی که از ژل برای بهداشت دهانشان استفاده کرده اند، گفته اند که این ماده دارای طعم و بوی قوی و مخصوص به خود است. این عطر و طعم خاص می تواند ناشی از عطر هایی باشند که زنبور ها حین پرواز میان گیاهان و گل ها از آن ها می گیرند و هنگام تهیه ژله رویال این عطر و مزه را به آن منتقل می کنند.

 

گراوان طبیعی ترین ژل رویال با کیفیت بالا عرضه میکند و شما عزیزان در طول مصرف اثربخشی ان را در مدت کوتاهی احساس می کنید وحتی بیماران بخصوص بخش سرطان که مستقیم از ما ژل رویال می گیرند در طی پیگیری که ما از بیماران انجام میدهیم همگی افزایش وزن , بهتر شدن حالت عمومی بدن و افزایش پلاکت ها و تقویت سیستم ایمنی را به ما گزارش کرده اند و رضایت 100 درصدی را از ژل رویال گراوان تایید کردند و روند درمان را با ژل رویال ادامه میدهند

همیشه پیدا کردن یک منبع مطمن برا تهیه ژل رویال و عسل طبیعی بک مشکل بزرگ برای مردم ایران است  به همین دلیل عسل گراوان به عنوان زنبوردار از سال90 با هدف عرضه مستقیم از تولید به مصرف فراورده های زنبور عسل کیفیت بالا و طبیعی به خصوص ژل رویال خالص و طبیعی فعالیت خود را اغار کرده و فقط محصولات مطمن و تضمینی و را به مشتریان عرضه می کند

ژل رویال گراوان در کوهستان تولید می شود در این مناظق میزان  الودگی های های انسانی صفر است و به دلیل وجود تنوع گیاهان وحشی بهترین ژل رویال تولید می شود که باعث جلب رضایت مشتریانمان در تمام ضمینه های چون سرطان و دیابت و مادران و کودکان و….. شده است شما هم میتوانید از ژل رویال گراوان با دلی مطمن سفارش دهید و از خاصیت دارویی اش بهرمند شوید

تضمین : اگر ژل رویال گراوان تقلبی بود 2برابر هزینه تان راپس بگیرید

بر اساس تجربه ی مان مخلوط 30 گرم ژل رویال یک کیلو عسل گون را به شما توصیه می کنیم

علت :

1-  30گرم ژل رویال در یک کیلو بهترین اثر گذاری از نظر میزان دوز را دارد.

2- مخلوط کردن ژل رویال با عسل نگهداری ژل رویال  را اسان تر می کند.

3-از همه مهمتر هزینه هایتان کاهش پیدا می کند.

4- مصرفتان مداوم تر خواهد بود و اثر گذاری ژل رویال را بهتر  احساس خواهید کرد زیرا در عسل درمانی مدت زمان منظم مصرف ژل رویال از شدت مصرف ان مهمتر است.

5- در ارسال به شهر های مختلف حتما باید در محیط سرد مانند یخدان و کلمن باشد که در ارسال پستی در 90 درصد موارد ژل رویال افت کیفیت پیدا می کند.

6 – ژل رویال همراه عسل فعال تر و موثر تر عمل می کند زیرا همراه با پایه انرژی حمل می شود و هدفمند تر اثر می کند.

ژل رویال مطمن گراوان

مهندس اسماعیلی

 

گراوان مرجع ژل رویال اصل و طبیعی ایران

جهت سفارش بهترین عسل و ژل رویال و بره موم ایران با شماره زیر تماس بگیرید یا به قسمت فروشگاه مراجعه کنید

09142105022

 

دسته بندی آموزشی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “١۵ ویژگی شگفت انگیز و اثبات شده ی ژل رویال که نمی دانید؟ / گراوان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

22+ محصولات
+2658 سفارشات تکمیل شده
+3000 کاربران
85+ مطالب وبلاگ

مجوزهای فروشگاه

عضویت در خبرنامه

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت