خواص گرده گلی که سلامتی شما را تضمین می کند ؟ | عسل گراوان

سیروان فقه اسماعیلیسیروان فقه اسماعیلی
1,494 بازدید
خواص گرده گل

گرده گل ماده معجزه آسایی است که از دل طبیعت به دست می آید و خواص گوناگونی را برای سلامتی و زندگی افراد دارد. خواص گرده گل نقش بسیار پر رنگی را در سلامت و تندرستی افراد بازی می کند که قابل چشم پوشی نیستند. در این مقاله در ابتدا گرده گل را برای شما معرفی می کنیم و پس از آن خواص گرده گل را در جنبه های مختلف زندگی بررسی می کنیم تا با خواص این ماده معجزه آسا آشنا شوید.

گرده گل ماده بسیار مفیدی است که خواص گوناگونی را به دنبال دارد و ا استفاده های پزشکی فراوانی نیز دارد . در موارد گوناگونی از گرده گل استفاده می کنند برای مثال در طب سنتی، بدنسازی، درمان پروستات،  برای کودکان و موارد دیگر. در این مقاله سعی داریم که خواص گرده گل را از جنبه های گوناگون بررسی کنیم. اما قبل از آن باید بدانیم که گرده گل چیست؟

گرده گل به شکل دانه های بسیار ریزی در انتهای پرچم گل است و در باروری گیاه نقش دارد. گرده گل غذای زنبور عسل است و یکی از مقوی ترین خوراکی های طبیعی می باشد. گزده گل برای زنبور عسل نقش یک منبع غنی ویتامین و پروتین است که ماده اولیه تولید ژل رویال در کندو است , زنبور عسل در اویل صبح به جمع اوری گرده مشغول می شود صدا ها گل را بازدید می کند و گرده ها را روی چنگک های پای عقبش سوار می کند و شبیه یک دانه گرد کوچک در می اورد  وان را به داخل کندو می برد

گرده گل به طور کلی خواص زیر را دارد :

  • به عنوان یک محرک قدرتمند در بهبود وضعیت عمومی بدن
  • کاهش فشار خون
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • درمان ورم روده بزرگ و معده
  • کاهش تب
  • درمان بیماری‌های عصبی
  • درمان سندرم افسردگی
  • تنظیم فعالیت متابولیسمی
  • موثر در نرم کردن پوست
  • گرده گل به طور کلی در کمبودهای مواد معدنی، تاخیر در رشد و شیر دادن تجویز می شود.

 

خواص گرده گل در طب سنتی :

یکی از خواص گرده گل در رابطه با طب سنتی و درمان بیماری ها می باشد.

تقویت سیستم ایمنی  : بدن یکی از مهم ترین  اصلی ترین خواص گرده گل به حساب می آید. گرده گل معدن ویتامین ها و پروتئین های و آنتی اکسیدان هاست . تمام این موارد باعث می شود که با عوامل آسیب زا به بدن مبارزه کند و سیستم ایمنی را تقویت کند.

گرده گل به دلیل داشتن اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین ها و هورمون ها نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی و عصبی دارد. انواع ریزمغذی های لازم برای بدن در گرده گل وجود دارد که باعث می شود خواص گرده گل بسیار زیاد و موثر باشد. می توان گفت که 40 درصد گرده گل را پروتئین ها تشکیل می دهند. همه این پروتئین ها مفید هستند و می شود از آن ها استفاده کرد.

کاهش استرس : یکی از خواص گرده گل کاهش استرس است. به دلیل ریز مغذی ها و مواد معدنی که در گرده گل وجود دارد تحمل فرد را در برابر فشار و استرس های روزانه بالا می برد و احساسات فرد را تعدیل و تنظیم می کند.

ضد پیری : چینی ها و مصریان در زمان باستان معتقد بودند که گرده گل باعث جوانی می شود. امروزه نیز دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که گرده گل می تواند باعث شود مو و پوستی جوان و زیبا داشته باشید و ظاهر بدن تان شاداب و جوان باشد. یکی از خواص گرده گل این است که حافظه را بهبود می بخشد. به همین دلیل می تواند برای افراد سالمند خوراکی مناسبی باشد.

گرده گل برای آلرژی موثر است : یکی از خواص گرده گل این است که علایم آلرژی را در مبتلایان به تب یونجه و بیماری های شبیه به آن کاهش می دهد. برای مصرف گرده گل بهتر است از نوع محلی آن استفاده شد. شش هفته قبل از فصل آلرژی باید شروع به مصرف آن کرد.

خواص گرده گل

 

خواص گرده گل برای کودکان :

کودکان در سن رشد خود قرار دارند و به همین دلیل تغذیه آن ها بسیار مهم است و باید رژیم غذایی صحیح و سالمی را دنبال کنند تا بتوانند رشد خوبی داشته باشند. یکی از خواص گرده گل این است که می تواند یک مکمل غذایی طبیعی برای کودکان باشد. می توانیم شکلات و مواد غذایی غنی از گرده گل را جایگزین میان وعده های ناسالم برای کودکانمان کنیم.

گرده گل در کودکان اثر بسیار زیادی بر روی رشد جسمی و ذهنی آن ها دارد و برای تقویت حافظه و هوش مفید است. همچنین در کودکان باعث می شود که سیستم ایمنی آن ها تقویت شود و بدن آن ها در برابر بیماری ها بهتر مبارزه کند و  از بروز بیماری های حساسیت و سرماخوردگی جلوگیری می کند. یکی دیگر از خواص گرده گل در کودکان سلامت لثه است. گرده گل سرشار از ویتامین C می باشد به همین دلیل برای سلامت لثه بسیار موثر است.

برای کودکانی که کم غذا هستند باید غذاهای مقوی بدهیم. برای اینکار می توانیم ترکیب شیر و گرده گل را بدهیم. به این نکته باید توجه کرد که مصرف زیاد گرده گل برای کودکان ضرر دارد.

خواص گرده گل برای بدنسازی :

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مصرف گرده گل برای بدنسازی و ورزشکاران تاثیرات بسیار مثبتی را به دنبال دارد.. وقتی گرده گل مصرف می کنید سیستم ایمنی شما قوی تر می شود و بسیاری از محدودیت ها از روی بدن شما برداشته می شود و شما می توانید تمرینات بیش تر و گسترده تری را انجام دهید. خواص گرده گل در بدنسازان افزایش تطبیق بدن آن ها با شرایط را به دنبال خواهد داشت. مقدار مناسب مصرف گرده گل برای ورزشکاران به میزان 20 تا 40 میلی گرم به صورت مخلوط با عسل است.

خواص گرده گل برای پوست :

مراقبت از پوست به ویژه پوست صورت بسیار مهم است. با توجه به آلودگی محیط زیست و همچنین مصرف مواد آرایشی اهمیت مراقبت از پوست دو چندان می شود. خواص گرده گل برای پوست بسیار زیاد است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • جوان سازی پوست :

  • گرده گل بسیار برای رفع چین و چروک های پوست موثر است. گرده گل چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی مصرف شود اثر مثبت خود را به روی چین و چروک های پوست می گذارد. گرده گل علاوه بر این که آکنه های پوست را از بین می رد به جوان سازی پوست نیز کمک می کند. گرده گل اسید نوکلئیک زیادی دارد به همین دلیل از پیری سلول ها جلوگیری می کند و رشد بافت های پوست را تحریک می کند. با نفوذ گرده گل به زیر پوست، لایه های زیرین پوست را جوان می کند.
  • مرطوب کننده پوست :

  • یکی از خواص گرده گل برای پوست حفظ رطوبت پوست و جذب رطوبت بیش تر است. به این شکل از چین و چروک افتادن صورت نیز جلوگیری می کند. کرم های مرطوب کننده ای که از گرده گل ساخته می شوند پرابن ندارند و بدون هرگونه مواد عطری و افزودنی هستند.
  • بهبود درماتیت :

  • درماتیت یا التهاب نوعی بیماری پوستی است که به دلیل عملکرد بد سیستم ایمنی ایجاد می شود. با توجه به اینکه یکی از خواص گرده گل تقویت و تعدیل سیستم ایمنی می باشد می تواند گزینه خوبی برای درمان درماتیت باشد. مصرف گرده گل حتی به شکل خوراکی می تواند در مدت کوتاهی درماتیت را درمان کند. کسانی که با گرده گل درماتیت خود را درمان کرده اند معمولا ناشتا و قبل خواب یک قاشق چایخوری از آن را مصرف می کردند.
  • تقویت پوست :

  • تقویت پوست یکی دیگر از خواص گرده گل برای پوست می باشد. مواد معدنی، املاح، ویتامین ها و مواد مغذی بسیار دیگری در پوست وجود دارند که پوست شما را تقویت می کنند و می توانند بیماری و ضایعات پوستی شما را درمان کنند. به نظر می رسد که گرده گل وقتی پوست را تقویت می کند علاوه بر اینکه از بیماری های پوستی جلوگیری می کند می تواند آن ها را درمان نیز کند.

خواص گرده گل برای لاغری :

یکی دیگر از خواص گرده گل در رابطه با لاغری می باشد. لاغری و کاهش وزن امروزه یکی از دغدغه های بسیاری از افراد می باشد. همچنین به دلیل اینکه اضافه وزن و چاقی در بسیاری از موارد به عنوان یک بیماری شناخته می شود اهمیت لاغری دوچندان می شود. گرده گل می تواند نقش مهمی را در رابطه با لاغری ایفا کند. گرده گل سوخت ساز بدن را افزایش می دهد و باعث می شود که کالری های ذخیره شده مصرف بشوند. همچنین گرده گل با پیشگیری از برخی بیماری ها و همچنین درمان آن ها می تواند در لاغری افراد نقش بسزایی را ایفا کند. گرده گل به عنوان یکی از افزاینده های سوخت و ساز قوی به شمار می رود. به همین دلیل اگر تصمیم به لاغری دارید می توانید گرده گل زا در رژیم غذایی خود جای دهید.

خواص گرده گل برای بارداری :

ناباروری و داشتن سیستم تولید مثلی ضعیف دغدغه مهمی در زندگی بسیاری از افراد می باشد. درمان های گوناگونی برای این مشکلات به وجود آموده و پیشنهاد می شود. یکی از موثر ترین آن ها استفاده از گرده گل است. خواص گرده گل برای بارداری به این شکل است که مقدار استروژن را بالا می برد و باعث می شود تخمک ها قوی تر باشند. همچنین گرده گل باعث می شود که هورمون های مرتبط با باروری به تعادل برسند. گرده گل در مردان اسپرم ها را قوی تر می کند و قدرت آن ها را بالا می برد. یکی دیگر از اثرات گرده گل در مردان و همچنین زنان این است که میل جنسی را در افراد افزایش می دهد.

خواص گرده گل

خواص گرده گل برای دیابت :

یکی دیگر از خواص گرده گل نقش آن در بیماری دیابت به ویژه دیابت نوع دو می باشد. هرچند که تحقیقات نشان می دهند که گرده گل به صورت کلی برای روی دیابت نوع یک موثر است اما دانشمندان هنوز از اثرات دقیق و قطعی آن آگاه نیستند. ولی چیزی که مشخص است این است که گرده گل برای دیابت، به ویژه دیابت نوع دو بسیار موثر می باشد. در حال حاضر در طب سنتی بسیار از گرده گل برای درمان و کنترل بیماری دیابت به ویژه دیابت نوع دو استفاده می کنند. اما اثر گرده گل بر دیابت چگونه می باشد؟

  • رساندن مواد مورد نیاز بدن افراد مبتلا به دیابت :

  • گرده گل مواد قندی ندارد و یا اگر هم داشته باشد به مقدار بسیار ناچیز است. این ماده سرشار از پروتئین است که در کنار آن مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی دارد. پس با توجه به این که گرده گل یک ماده طبیعی بدون قند است می تواند گزینه بسیار مناسبی برای افراد دیابتی باشد. افراد دیابتی به دلیل رژیم های غذایی که می گیرند ممکن است با کمبود برخی از مواد غذایی در بدن خود مواجه شوند. گرده گل یک مولتی ویتامین طبیعی است که مواد معدنی بسیاری دارد. در نتیجه مصرف آن برای بیماران دیابتی می تواند مانع از کمبود مواد غذایی شود و برای قند خون آن ها نیز مشکلی به وجود نمی آورد.
  • برطرف کردن مشکلات زمینه ای :

  • مبارزه با مشکلات کبد و لوزالمعده و یا درمان آن ها تاثیر مثبتی بر روی درمان و کنترل دیابت دارد. گرده گل نیز بر روی کبد و لوزالمعده اثر گذار است. به طور دقیق مشخص نشده است که گرده گل چگونه بر روی کبد و آنزیم های آن اثر می گذارد. اما در مطالعات بالینی و طب سنتی نشان داده شده است که گرده گل اثرات مثبتی روی کنترل عملکرد کبد و آنزیم های آن دارد.
  • کاهش قند خون با مصرف گرده گل :

  • یکی از خواص گرده گل این است که اگر به صورت منظم مصرف شود قند خون کاهش پیدا می کند. گرده گل برای دیابتی ها تجویز می شود و حتی می تواند قند خون را به صورت آنی کاهش دهد. اگر به اندازه دو هفته به صورت روزانه مداوم و منظم گرده گل مصرف کنیم می تواند قند خون ادرار را در افراد دیابتی کاهش دهد. این کاهش قند خون در افراد مختلف با هم فرق دارد.

خواص گرده گل برای پروستات :

آخرین خواص گرده گل که می خواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم، نقش آن در بیماری های پروستات است. بیماری های پروستات در آقایان بسیار شایع می باشد و گاهی اوقات می تواند سرطان پروستات را به دنبال داشته باشد. درمان های گوناگونی برای بیماری های پروستات وجود دارد که می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشند. اما یکی از مطمئن ترین درمان ها مصرف گرده گل می باشد. گرده گل می تواند از بیماری های پروستات جلوگیری کند و آن ها را درمان کند. همچنین از بروز سرطان پروستات نیز جلوگیری می کند. اما خواص گرده گل برای پروستات به چه صورت است ؟

  • التهاب پروستات را کاهش می دهد :

  • التهاب پروستات نوعی ورم می باشد که در بافت پروستات به وجود می آید. برای درمان این ورم می توان از گرده گل استفاده کرد. اگر گرده گل را به صورت منظم و مداوم مصرف کنیم، التهاب پروستات را درمان می کند. باید به این نکته توجه کرد که مصرف گرده گل باید به صورت منظم و مداوم صورت بگیرد و اگر اینگونه نباشد تاثیری نیز نخواهد داشت. برای مصرف گرده گل به منظور درمان التهاب پروستات باید آن را با شربت عسل مصرف کرد. اگر در کنار آن بره موم مصرف کنیم روند درمان سریع تر می شوم.
  • گرده گل از پروستات محافظت می کند :

  • گرده گل علاوه بر این التهاب پروستات را کاهش می دهد، باعث می شود که بافت آن نیز حفظ شود. محافظتی که گرده گل از پروستات می کند آن را از آسیب ها و بیماری ها دور نگه می دارد. هرچند این موارد هنوز به طور کامل اثبات نشده اند، اما به نظر می رسد که گرده گل با محافظت از پروستات می تواند مانع از التهاب پروستات شود.
  • گرده گل می تواند سرطان پروستات را درمان کند :

  • اولین کاری که گرده گل در رابطه با سرطان پروستات انجام می دهد این است که از بروز آن جلوگیری می کند. به عبارت دیگر گرده گل از رشد و پیشرفت بیماری جلوگیری می کند که همین موضوع باعث می شود که از بروز سرطان پروستات جلوگیری کند. باید به این نکته توجه کنیم که برای اینکه مصرف گرده گل ما موثر باشد باید آن را به صورت مداوم و منظم مصرف کنیم.
  • خواص گرده گل

با مصرف گرده گل زندگی سالمی داشته باشید :

همانطور که از ابتدای مقاله تا اینجا صحبت کردیم گرده گل خواص گوناگون و شگفت انگیزی دارد که می تواند نقش بسیار پر رنگی را در زندگی ما ایفا کند. خواص گرده گل بسیار متنوع است و بیش ترین اثر را در جنبه های پزشکی و سلامت افراد دارد. به گونه ای که با مصرف آن می توانیم سلامت زندگی خود را تضمین کنیم و با توجه به خاصیتی که گرده گل دارد و منجر به تقویت سیستم ایمنی می شود، می توانیم خود را از بسیاری از بیماری ها مصون داریم و اگر به بیماری دچار شدیم آن را درمان کنیم. با توجه به این که گرده گل یک ماده طبیعی می باشد و از دل طبیعت به دست می آید عوارض جانبی ندارد. همچنین با مصرف گرده گل می توانیم جوان تر و زیباتر باشیم  همیشه پوست و چهره شاداب و تازه ای داشته باشیم. گرده گل برای کودکان ما نیز بسیار موثر است و فرایند رشد آن ها را تسهیل می کند. خواص گرده گل در زندگی ورزشکاران نیز قابل چشم پوشی نمی باشد و باعث می شود که بتوانند تمرینات متنوع و گسترده تری را داشته باشند. نکته قابل توجه در رابطه با گرده گل این است که باید به صورت مداوم و منظم مصرف شود تا بتواند تاثیر خوبی داشته باشد

اگر شما از مصرف گرده گل تجربه خوبی دارید حتما برای ما بنویسید

برای خرید گرده گل هزار گیاه گراوان کندو به قسمت فروشگاه بروید

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

22+ محصولات
+2658 سفارشات تکمیل شده
+3000 کاربران
85+ مطالب وبلاگ

مجوزهای فروشگاه

عضویت در خبرنامه

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت